Tips til hverdagen etter ferien

En kjapp telefon til to ølprodusenter og Hennig Olsen bekreftet dagens lunsjsamtaler. Det er blitt konsumert rekordstore mengder øl og is i sommer. Jeg blir ikke overrasket om det samme gjelder andre kalde leskedrikker, grillmat og kaloritett snacks til varme sommerkvelder. Det er deilig å kose seg, herlig å nyte sommerværet og godt selskap. Spørsmålet er om det ved rekordstort konsum følger rekordstor dårlig samvittighet.

Jeg håper ikke det.

Min opplevelse er at mange ser seg i speilet når hverdagen står for tur. Mens du står der gir du deg selv noen tydelige beskjeder. Stiller deg selv noen spørsmål. Problemet er bare at speilbildet ikke svarer! Det er helt tyst. Likevel får du svar. Av tankene.
Konklusjonen kommer kjapt.

Jeg må gjøre noe med dette! 

Hverdagen skal bli annerledes nå. Du vil skifte fokus, gjøre endringer, ta tak. Og det er jo en fin ting. Positivt for deg, helsa og selvfølelsen. Det kan i det minste være det. I virvaret som finnes av «Slik kommer du i form etter sommeren» og «Bli kvitt sommerkiloene» vil jeg komme med noen anbefalinger.

  1. Ikke flykt
    For mange kan det være god motivasjon å ønske seg bort fra dagens tilstand, men ikke la flyktet være det eneste som driver deg. Tydeliggjør og finn ut hva du trekkes mot. Det er langt hyggeligere, og som motivasjonskilde vil det fungere betydelig bedre over tid.
  2. Ta deg tid
    Begynn rolig, øk gradvis og ikke forvent resultater umiddelbart.
  3. Også med maten
    Er målet vektreduksjon? Gjør små endringer og skryt av deg selv som om du har gjennomført en knallhard treningsøkt. De fleste har ikke behov for store utskiftninger, men økt bevissthet og litt mindre porsjoner.
  4. Trykk HER! og les mine 14 tips om livsstilsendring

– Lars Z

Her er min treningsplan for de neste ukene under utarbeidelse. Helt enkelt, én farge hver hver aktivitet.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *